About Me :)

My photo
Gadis yang simple and still lack of ilmiah. Dilahirkan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslimah di muka bumi ini sejak 24 march 1992 dan saya adalah salah seorang pelajar kejururawatan. yang baik datang dari ALLAH swt dan buruk datang dari saya. terima kasih kerana sudi melawat page ini!

HOPE . LOVE .GLORY

Assalammualaikum :)

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Monday, October 18, 2010

meninginkan kepastian

oke2 sekarang aku sedang di hospital.agak bosan sebab hari ni orang ISO datang hospital untuk check perkhidmatannya.semua student disorokkan di tingkat 5 bersebelahan peads ward.dimi,physio mahupun nursing semua dibahagikan kumpulan berdasarkan course yang diambil.perut sekarang tengah berkerongcong,dangdut dah ni.nak beli makanan but tak boleh turun.tengok kawan2 yang lain makan nasi lemak,tertelan air liur.adess.semalam aku pergi ke sekolah lepas habis kerja di hospital sambil memakai baju nurse.aku menaiki teksi kesana seorang diri.harga die rm8.kire oke gak r.pakcik tuh x hbs2 cite pasal bas mini,aku layan je.lepas sampai sekolah,ingat nak makan bihun tomyam,tengok2 aisyah n ayu dah xde kat skolah.menangis aku.kempunan!mase aku lihat sekolah,teringat balik kenangan2 lama yang terjadi mase aku masih dalam uniform skolah.tangisan,peritan,hilai ketawa,semua ade.tiba2 lacrimal glands aku bertindak balas untuk mengeluarkan titisan air mata.sedih,pilu.aku pun terus mengelap air mataku menggunakan tisu.lalu aku terpegang  pencil biru yang telah diberikan seseorang dengan harapan aku dapat melupakan segala keperitan dan mengenang segala keceriaan yang penah berlaku.lalu aku jerumus ke rumah ayu.AYU....AYU....AYU...~tiba2 terdengar suara ayu,kejap2!lalu aku tersenyum riang.lepas ayu membuka pintu pagar terus aku mendakap tubuhnya.ayu,~~lama x jumpe!!!huuu.tiba2 aku terjumpa kucing.comel~!!ayu bela kucing ke???coklat nama diberi.kucing tu suka mengendeng2 kat kaki orang.tapi aku suka.hee.tiba2 die pergi kat stokin aku sambil menghidunya.x ke pelik kucing tuh.nasib baik la tak berbau.haha.klu x terkejut beruk kucing tu nanti.lepas berborak2 dengan ayu sambil berbluetooth2 lagu, xsedar dah hampil pukul 6.30ptg.lalu aku mengundur diri dlu.lepas mengucapkaan selamat tinggal kat ayu,aku berjalan pulang,tiba2 aku terpandang kat seorang mamat yang macam aku kenal.ye,mmg teramat kenal.die selalu memanggil aku bon bon!.faiz amran!!!~~aduh.die menemani aku sambil membuli smpai ke stesen bas.dahla pelajar form1 n form 2 dah balik.malu gile kot.dahla dengan berpakaian baju nurse,lagila malu.finally,aku smapai ke rumah dengan menaiki teksi pada pukul 7.30.lepas balik amoi terus mengajak aku g makan.dahla baru makan makaroni yang dimasak oleh mak ayu petang tu.memang terbaik!aku just order rojak buah je berharga rm 3 n sky juice.lepas balik,terus aku tidur.hari yang paling memenatkan and paling gembira sebab dapat berjumpa dengan ayu.aisyah tak sempat nak jumpe,die dah balik dulu.huu.lain harila.okelah sampai disini sahaja cerita aku.jujur aku cakap,kucing tu comel!!!hahaha.

No comments:

Post a Comment