About Me :)

My photo
Gadis yang simple and still lack of ilmiah. Dilahirkan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslimah di muka bumi ini sejak 24 march 1992 dan saya adalah salah seorang pelajar kejururawatan. yang baik datang dari ALLAH swt dan buruk datang dari saya. terima kasih kerana sudi melawat page ini!

HOPE . LOVE .GLORY

Assalammualaikum :)

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Sunday, August 15, 2010

keindahan bulan puasa




















embun mengalir dari daun yang segar
meniti pagi yang amat indah 
ku lihat mentari memancar dengan penuh kesungguhan
aku terfikir
adakah hari ini adalah istimewa bagi semua umat islam?

ya.
kali ini RAMADHAN mengetuk pintu hati semua umat islam
bagi melakukan amal ibadat
dengan harapan
semua umat islam dapat mencari sinar kebahgiaan yang baharu

saat inilah,.
detik inilah,.
manusia dapat mengumpul pahala
untuk meniti di alam barzakh nanti.
berganda-ganda pahalanya 

RAMADHAN,.
jangan tinggalkan aku
agar aku dapat menyucikan diri dari segala dosa dan mengumpul pahala
nikmat ALLAH yang tidak ternilai harganya

pencarian aku selama ini
akhirnya dapat kutemu jua
insyaallah akan ku hayati bulan yang penuh barakah ini
dengan harapan 
berjumpa lagi pada tahun selepasnya.
AMIN~







No comments:

Post a Comment