About Me :)

My photo
Gadis yang simple and still lack of ilmiah. Dilahirkan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslimah di muka bumi ini sejak 24 march 1992 dan saya adalah salah seorang pelajar kejururawatan. yang baik datang dari ALLAH swt dan buruk datang dari saya. terima kasih kerana sudi melawat page ini!

HOPE . LOVE .GLORY

Assalammualaikum :)

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Friday, April 22, 2011

puteri gunung ledang!

tanggal 16 april 2011,tarikh dimana aku melenconh ke tempat yang lebih tinggi malah jauh ke dalam,yup!mmg jauh kedalam.GUNUNG LEDANG KOT!aiyak.hee.hiking sekali skala ape salahnya.hee.aku bertolak dari kolej pada pukul 8.30pg.waktu tuh macam nak hujan,memang hujan sekejapla,gerimis je.then,ktorang berhenti rehat kat RnR.masa tu pulak perut nyanyi lagu dangdut,memang terbaikla!NASI LEMAK!perghh.memang sedapla dapat.tambah pulak dengan teh o ais.weee..bahagia rasanya,dunia ini seperti ana yang punya!dalam bas tuh agak lama gak la.punggung pun leh cramp.adeh.alang2 dah bosan,.karok kejap kat dalam bas.memang gegar habisla bas tuh.lupe lak nak bagi tau,.yang ikut group 38 n group 41 je.semua student nurse.and paling important,2 orang sahaja LELAKI yang ikut.abang amirul and abang muaz.ape2 pun dorang best!perjalanan mengambil masa hampir 3 jam untuk sampai ke tangkak,johor.then,.lepas samapi tangkak,.lecturer,bagi kitorang bersiar2 kat pekan tangkak!memang borong habisla but not me.aku masa tu memang xde mood,just window shopping je.lagipun kat situ jual kain2 je.memang xlayanla.lepas sampai ke tempat yang sepatutnya kami tujui,aku mengucapkan alhamdulillah,finally sampai gak aku kat GUNUNG LEDANG ni.yup memang indah!teramat2 indah ciptaan tuhan ini.lepas turun dari bas,.pergh semua orang sibuk2 amik gambar,.termasukla aku.heee.lecturer pulak sibuk menguruskan check in kitorang kat dalam chalet.memang superb la chalet die.then,.kitorang dipanggil oleh urusetia yang menguruskan kami untuk hiking pada esok hari.aku tergamam tengok die.hee.dalam hati aku berbisik,.hensem pulak abang ni.alang2 cuci2 mata cket.hee.aku dengan kusyuknya mendengar penjelasan darinya.die kata

abang hensem berkata:kalau nak mendaki gunung nih kenalah kuat dari segi mental n fizikal.pacat?kat sini xbanyak sangat but still adela.masa nak mendaki,jangan pakai seluar jeans pulak.pakai pakaian yang sesuai.bawak makanan and yang penting pastikan buang segala hajat yang perlu dibuangkan.


dalam masa yang sama aku tergelak2 melihat abang tuh.haha.dah macam cikgu dah,siap pegang antenna tv tuh.aduh.comel je.pastu,.kitorang digerakkan ke chalet masing2.memang gempakla!CANTIK!SUPERB!pada malam hari pulak,kitorang solat berjemaah beramai-ramai.masa tuh mata sorang2 dah macam kene tiup angin.tertutup terbukak.mengantuk agaknya.after that,.ade LDK.pergh memang bestla.siap abang amirul nyanyi lagu SOLEY2~!adeh,.kelakar2.



 masa ini masing2 lpas warm up.cewah!semua orang nampak bersemangat!




  masa ni kat sungai.dorang mandi sungai masa hujan!rock!tu yang lepas balik ramai demam.





   saat aku bertemu dengan abang hensem tuh.hahaha.tengah mendengar penerangan darinya dengan begitu kusyuk:)





   check point 1.nama die bukit semput.memang semput sangat2!




      masa nih lepas sampai check point 2.hee.:)


masa nih kat air terjun.nama air terjun tuh kolam anak gajah.nama diberi sebab ade batu besar bentuk gajah


                                                    
         kat sinila wat fish therapy




amik gambar lepas sampai ke destinasi.hee:)



masa nih aifa tengah try anak tudung yang dibeli olehnya.alang2 amik gambar jap:)



  konco2 group 41 yang g ke gunung ledang!


tibalah saat yang ditunggu2,MENDAKI GUNUNG LEDANG!mule2 kitorang wat warm up dlu.mase tuh semua orang bersemangat!bile time baru je naik tangga,.but tangga die kalah batu caves,.memang letihla,.semua orang tercungap2,termasuk aku.tetapi dengan semangat yang kental,.aku teruskan.walawei!hee.sampai ke check point 4 ade AIR TERJUN~!weee..but aku xmandi.malas.hee.aku just wat fish therapy je.geli kot!sabar jela.berpiknik jap kat c2.bile saat nak turun,semua keletihan.memang sangat2 letih.bile dah dalam bas,semua orang tidur.kitorang pulang dengan memakai baju kelas kitorang!BANGGA!hee.kitorang sampai pada pukul 7.45 malam.hari yang paling indah bagi aku.terima kasih kawan2.kerana korang,aku mampu bergelak ketawa walaupun dalam hati ini,.hanya ALLAH yang tahu.thanks!:)

No comments:

Post a Comment