About Me :)

My photo
Gadis yang simple and still lack of ilmiah. Dilahirkan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslimah di muka bumi ini sejak 24 march 1992 dan saya adalah salah seorang pelajar kejururawatan. yang baik datang dari ALLAH swt dan buruk datang dari saya. terima kasih kerana sudi melawat page ini!

HOPE . LOVE .GLORY

Assalammualaikum :)

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Saturday, June 18, 2011

solat berjemaah

pada hari ini,.aku decide untuk pulang ke rumah.lagi pun aku dpt tahu bahawa aku bercuti pada hari ahad.so adalah alasan untuk aku pulang ke rumah.aku menaiki KTM bersama rakanku aini syamimi juga kak laila sambil memakai baju nurse,tapi pakai sweater la.hee.setelah sampai ke destinasiku iaitu bangi,.tidak sampai 5minit,aku terlihat kereta tucson berwarna hitam,laju menuju kearahku,.yeye,.mak sampai.hee.setelah bersalaman dengan mak ku,aku pun mengambil seat depan bersebelahan dengan mak aku.excited tidak terhingga nak sampai rumah!pulangnya aku di rumah,.dengan harapan aku akan berjumpa dengan si comel ku,ami.tapi harapanku musnah disebabkan dia keluar berjalan2 mencuci mata.jangan salah sangka,.die hanyalah seekor KUCING yang sangat comel.kucing parsi yang sering datang ke rumah aku dan mengiau2..comel la tuh..haha..mmg comel pun.bulu lebat,.kucing tu sebenarnya kucing orang bela,.sebab ade rantai merah.sangat besar dan bersih juga comel.setiap kali die datang,.aku akan kejar die sebab nak usap die.suke die.hee.tapi malangnya aku langsung tidak berjumpa dengan dia hari ni.yela,.aku kat hostel sebelum ni.huu.rindu nak usap die.rase nak peluk2 je die sekarang nih..ami,.kau kat mne??


           macam ami tengah tido..comel..!!!!



        kat taman permainan di depan rumahku.hee:)



huu.pada malam hari pula,.aku dapat tahu ayah aku sudah pulang dari tempat kerjanya di kelantan.die jarang balik sekarang kerana terpaksa berhempas pulas mencari rezeki untuk kami sekeluarga.die balik seminggu sekali.dengan adanya ayah aku,.ayahku mengajak aku untuk bersolat berjemaah.itulah rutin harian kami sekeluarga apabila ayah aku pulang.bersolat berjemaah di ruang tamu di tingkat atas rumah kami.dimasa aku sedang bersolat,.tiba2 lacrimal glands aku memberi reaksi untuk mengeluarkan air mata..ye,.sedih sangat.terlalu banyak dosa yang aku kumpul selama ini.huu..selepas selesai solat,.aku bersalaman dengan ibu dan ayahku,.sambil memohon maaf kepada mereka,.aku mengharapkan,aku akan dapat menjaga mereka sampai ke hari tuaku,.sayang sangat2 ketat2 kat mak dan abah!!huuu...tidak lupa juga,.sebelum terlambat,.aku ingin mengucapkan selamat hari bapa kepada semua bapa2 di dunia ini termasuk ayah aku,.abah!syikin sayang abah!:)

1 comment: