About Me :)

My photo
Gadis yang simple and still lack of ilmiah. Dilahirkan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang muslimah di muka bumi ini sejak 24 march 1992 dan saya adalah salah seorang pelajar kejururawatan. yang baik datang dari ALLAH swt dan buruk datang dari saya. terima kasih kerana sudi melawat page ini!

HOPE . LOVE .GLORY

Assalammualaikum :)

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Sunday, February 5, 2012

mimpi jadi kenyataan ~

pada malam yang dingin , aku bermalasan di atas katil hostel aku dengan dibanjiri buku-buku yang harus aku baca. ya, buku NECLEX ! buku yang menjadi rebutan pelajar- pelajar kejururawatan juga nota CD PARA . erghh ! buku dan nota je bersepah tapi tak baca pun. muahaha :D . aku membelek-belek nota yang aku buat, tiba- tiba mata aku mula tertutup. mengantuk rupanya aku nih mana taknye, jam menunjukkan pukul 3.30 am. fikiranku mula melayang.



.....................................................................

" pelajar dapat HIGHEST dalam group 41 ialah... NURUL AIN ABIDAH BT ABDUL HALIM"

tiba-tiba kedengaran lagu rule the world- take that dari telefon bimbit ku menandakan jam sudah pukul 5.30am."adeh malasnya nak bangun! aku melihat kak bel sudah mandi,lantas aku capai tuala untuk manjakan diriku sebelum pergi menuntut ilmu di kolej.selesai aku mandi, juga solat, tiba- tiba aku teringat tentang mimpi aku pagi tadi. "ain dapat high distinction lagi? huhu."

...............................................................

"ain..ain.. tau tak pagi tadi kite mimpi kamu dapat HD ! HUHU. nak jugak ! huhu. lalu ain pun menjawab..dengan ringkasnya..

kalau betul alhamdulillah.ALLAH swt sedang menguji kita dengan kesenangan yang kita dapat sekarang. kite takut kite leka dengan pemberiaan yang ALLAH bagi. jadi kite perlukan kawan-kawan untuk membimbing kite, nasihat kita supaya kite tidak terpesong..

ringkas jawapan die tapi mendalam..

akhirnya..mimpi aku menjadi kenyataan,dia betul-betul dapat high distinction.pelajar paling cemerlang dalam group aku sepanjang tempoh tahun kedua ni.

nasihatku kepadamu,.

mungkin kite sedikit jeles kat kamu sebab bagi kite kamu sempurna,tapi seringkali kamu memarahi kite kerana berkata sedemikian kerana manusia tidak sempurna.jeles bukan bermakna kite membenci tetapi bermakna ingin bersaing untuk menuntut ilmu yang ALLAH swt amanat kite mencarinya. kite harap, kite sama- sama dapat tempuh peperangan ini yang tinggal hanya SETAHUN EMPAT BULAN lagi untuk memiliki scroll DIPLOMA KEJURURAWATAN.INSYAALLAH ~

1 comment: